REINTEGRACJA: Zajęcia aktywizująco-wspierające dla klas I-III
REINTEGRACJA:
Jak postępować, żeby mieć kolegów i przyjaciół dla klas IV-V
REINTEGRACJA: Ja – Inni dla klas VII-VIII
Temat: Zajęcia aktywizujące – wspieranie u progu nauki szkolnej Cel: Budowanie klimatu i atmosfery w klasie sprzyjającej pełnej aktywności uczniów.
Temat: „Słowa, które ranią” Cel: Refleksja nad przyczynami i skutkami używania słów, które wyrządzają krzywdę Zrozumienie granic swobody wypowiedzi. Ćwiczenie umiejętności przeciwstawiania się językowi, który krzywdzi.
Temat: „Mówimy jaśniej i sprawniej” Cel:Poznanie technik skutecznej komunikacji.
Temat: Drogi dzienniczku…postaw się w mojej sytuacji Cel: Ćwiczenie umiejętności obserwowania i porozumiewania się, wzbudzania empatii. Uzyskanie wiedzy na temat skłonności do zbyt łatwej oceny innych ludzi.
Temat: Moje mocne strony. Cel: Obiektywizowanie samooceny, konstruktywne budowanie obrazu siebie, doskonalenie umiejętności autoprezentacji.
Temat: Rozwiązać konflikt Cel: Poznanie sposobów rozwiązywania sytuacji trudnych, ich wad i zalet.
Temat: Poznaj swój styl uczenia się Cel: Diagnoza służąca optymalizacji procesu uczenia się ucznia.
Temat: Kreatywne myślenie Cel: Odkrywanie własnych możliwości, przełamywanie stereotypów myślowych.
Temat: Rola autorytetu w życiu Cel: Poznawanie różnic i podobieństw pojęć: autorytet, idol, ideał, ukazanie roli autorytetów , idoli w samodoskonaleniu siebie oraz kształtowania obiektywizmu w ocenach ludzi.
Temat: Problematyka wieku dorastania w aspekcie kryzysu tożsamości, prze-mian psychofizycznych Cel: Zapoznanie z wyznacznikami procesu dojrzewania. Samopoznanie i większa świadomość.
Temat: W świecie wartości Cel: Poznanie swoich wartości, radzenie sobie z emocjami.
Temat: Jak wyjść z przemocy Cel: Poszerzenie wiedzy na temat sposobów radzenia sobie z przemocą.
Temat: Planowanie kariery Cel: Zapoznanie z problematyką planowania kariery edukacyjnej i zawodowej.