Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Aleksandrowie Łódzkim działa od ponad 40 lat.
Jesteśmy jedyną tego typu placówką publiczną na terenie miasta i gminy, wobec tego zakres naszej działalności jest szeroki, tak aby zaspokajał lokalne środowisko, którego potrzeby są coraz większe.
Udzielamy specjalistycznej pomocy w stwarzaniu warunków do wszechstronnego i optymalnego rozwoju każdego dziecka/ucznia – mieszkańca miasta i gminy Aleksandrów Łódzki.
Oferta pracy i działalność naszej Poradni skierowana jest do wszystkich potrzebujących takiej pomocy: dzieci/uczniów, rodziców/opiekunów i nauczycieli.
W działaniach Poradni uwzględniamy zasadnicze pytanie, „Po co i dla kogo istniejemy?”. Świadomość adresata oddziaływań i spójność zdań, które wykonujemy na jego rzecz ułatwia powiązanie bieżącej pracy z planami na przyszłość. Inspiruje też do ciągłego myślenia o wprowadzaniu zmian, podążamy bowiem za naszym klientem, a jego potrzeby się zmieniają. Ten stan zapewnia planowaniu płynność, nie jest to proces okazjonalny lecz ciągły.
W trosce o wysoki poziom podejmowanych działań w placówce zatrudnieni są wszechstronnie przygotowani, posiadający wysokie kwalifikacje i doświadczenie zawodowe specjaliści, którzy stale doskonalą swoje umiejętności, rozszerzają swój profesjonalizm w celu podnoszenia jakości pracy Poradni. Przestrzeganie zasad etyki zawodowej, sumienność, uczciwość zawodowa, wysokie kompetencje zawodowe i emocjonalne pracowników, będą jej podstawowymi i trwałymi wartościami.
Koncepcja pracy i kierunki rozwoju wytyczają plan działania Poradni. Opierają się na mocnych stronach placówki i szansach jakie stwarza otoczenie. Jej realizacja umożliwi spełnienie misji, elastyczne reagowanie na zmieniające się potrzeby społeczności lokalnej, zapewni szeroki zakres działań, dostępność usług.
Podejmowane w Poradni działania mają charakter systemowy, ściśle związany z etapami rozwoju dziecka. Wypracowany dotychczas system zakłada wspomaganie przygotowania dziecka i jego rodziny do prawidłowego, satysfakcjonującego wypełniania określonych ról społecznych, w tym roli: ucznia, rodzica, członka społeczności szkolnej i rodziny, na różnych etapach rozwoju dziecka.
Praca poradni koncentruje się wokół czterech podstawowych zadań:
1.Diagnozowanie dzieci i młodzieży. Diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych, zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, w tym: predyspozycji, uzdolnień, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych, specyficznych trudności w uczeniu się. Składa się na nią:
2.Udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno – pedagogicznej poprzez:
terapię psychologiczną m.in. w formie :
terapię pedagogiczną m.in. w formie:
terapię logopedyczną w zakresie:
3. Realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych poprzez:
4. Organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych poprzez:
Swoje zadania realizujemy nie tylko na terenie Poradni, ale również w placówkach.
Współpracujemy m.in. z :
Priorytetem w naszej działalności są dla nas opinie i potrzeby naszych klientów. Zbieramy na ten temat informacje od dzieci, młodzieży, ich rodziców i nauczycieli. Stale dbamy o podnoszenie jakości świadczonych usług i aktualizujemy naszą ofertę programową zgodnie z potrzebami środowiska.
Poradnia podąża za nowymi tendencjami, w sposób elastyczny zmienia swoje funkcjonowanie. Zachowując charakter placówki oświatowej podejmuje nowe formy pracy. Rozwój Poradni odbywa się poprzez wprowadzanie nowych form zajęć i działań lub modyfikację już prowadzonych, a także poprzez doskonalenie pracy stanowiskowej, specjalistycznej. Dzięki stosowaniu nowych metod badawczych, przy stałym, systematycznie prowadzonym szkoleniu pracowniczym jesteśmy w stanie coraz wnikliwiej diagnozować i skutecznie rozwiązywać zgłaszane problemy.
95-070 Aleksandrów Łódzki
ul. Piotrkowska 4/6